School

een mooie basis voor iedereen

obs Samen Een - School - Funties - Team en Tommy Tomato

Onze school

Het onderwijs aan onze school is bestemd voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar.

Wij vinden het heel belangrijk dat kinderen met plezier naar school gaan. Een kind dat graag naar school gaat, zal zich beter ontwikkelen.

obs Samen Een - Teamfoto 22-23

Functies en taken

Groepsleerkrachten

De groepsleerkracht is verbonden aan één of meerdere groepen. Hij of zij geeft onderwijs aan de leerlingen en onderhoudt contacten met de ouders/verzorgers. Sommige leerkrachten werken parttime. Het spreekt voor zich dat duo leerkrachten een wekelijkse overdracht hebben. Naast lesgeven hebben groepsleerkrachten organisatorische en onderwijsinhoudelijke taken.

Intern begeleider

Monique Visser is intern begeleider. Zij is verantwoordelijk voor de coördinatie van de extra zorg voor kinderen die meer aandacht behoeven. Zij werkt nauw samen met de leerkrachten en houdt het leerlingvolgsysteem bij.

Karin van Leeuwen is vooral gericht op het leesonderwijs en de voortgang hiervan bij onze leerlingen.

Onderwijsondersteuner

Judith Buisman is onderwijsondersteuner op Samen Een. Zij ondersteunt de groepsleerkrachten en begeleidt leerlingen

HB coördinator

Karin van Leeuwen is de meer-begaafden coördinator (voorheen hoogbegaafdheid (HB)). Zij richt zich op het verbeteren van het meer-begaafdenonderwijs en op de dagelijkse aanpak ervan.

ICT coördinator

ICT staat voor informatie- en communicatietechnologie. Priscilla Warink en Patricia van Zaanen, onze ICT-coördinatoren, zijn verantwoordelijk voor het beheer van de apparatuur en software. Daarbij gaat het niet alleen om het technisch onderhoud, maar ook om de educatieve aspecten van de soft- en hardware.

Vakleerkracht lichamelijke opvoeding

Marianne van der Ploeg is de vakleerkracht lichamelijke opvoeding op Samen Een. Naast het geven van de spel- en gymlessen geeft zij ook weerbaarheidstraining ‘Rots en Water’.

Administratie

Alle administratie wordt verzorgd door Sylvia Groenewegen. Zij is verantwoordelijk voor organisatorische, secretariële zaken en voor het up-to-date houden van het leerlingenbestand. U kunt tevens bij haar uw adres- of contactgegevens wijzigen.

Conciërge

Piet de Jager is onze conciërge. Hij gaat over allerhande facilitaire zaken.

Schoolleider

Schoolleider is Lotte Nobel. Zij heeft de eindverantwoordelijke taak voor alles wat er zich op school afspeelt. Zij werkt aan onderwijskundige ontwikkelingen, onderwijsbeleid, personele aangelegenheden, administratieve taken en onderhoudt de contacten binnen en buiten de school.

Bouwcoördinator

De bouwcoördinatoren, Ilse Sandifort – onderbouw en Elise van Kampen – bovenbouw, dragen zorg voor de eenduidigheid in de onderwijskundige aanpak en zijn (mede)verantwoordelijk voor het ‘reilen en zeilen’ binnen de bouw. De onderbouw bestaat uit de groepen 1 t/m 4 en de bovenbouw uit de groepen 5 t/m 8.

Stagiairs

Net als op de meeste scholen maakt Samen Een ook ruimte voor stagiaires: studenten van de Pabo of van de opleiding tot onderwijsassistent. Ze draaien meestal een dag per week mee in de klas om het vak van leraar in de vingers te krijgen. Uiteraard bieden wij deze toekomstige leerkrachten de mogelijkheid bij ons het vak te leren.

Het team

di t/m vr: Elise van Kampen

Groep 7

ma t/m wo: Evelyn van Duijn
do en vr: Marieke den Hartog (tot de kerstvakantie wordt zij vervangen door Martine van der Laarse)

Groep 8

Schoolleider

ma, di, do en vrij: Lotte Nobel-Nap

Tommy Tomato

Een gezonde start op Samen Een.

The biet is on!

Samen Een wil bijdragen aan een gezonde leefomgeving voor kinderen waarbij, naast voldoende beweging, ook oog is voor gezonde voeding. Wij bieden daarom de kinderen de mogelijkheid om, op een eenvoudige en betaalbare wijze, gezond en warm te lunchen samen in de klas. We werken daarvoor samen met TommyTomato die de lunches verzorgt.

Wat zijn de voordelen van de TommyTomato lunch?

• U kiest of uw kind meedoet en wat u betaalt.
  • Elke lunch bevat 60-100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten voor kinderen.
  • Meer groenten eten verlaagt de kans op welvaartsziekten en ondersteunt de gezondheid van uw kind.
  • Kinderen hebben na een groentelunch in de middag langer energie en een beter concentratievermogen.
  • Samen nieuwe smaken ontdekken is leuk, ook voor moeilijke eters.
  • Op dinsdagen en vrijdagen hoeft u geen brood te smeren in de ochtend en heeft u ‘s avonds minder strijd aan tafel.

Hoe werkt het?

Kies op welke dagen uw kind meedoet. U betaalt 4 weken vooruit, kunt op ieder moment stoppen of weer starten en in de vakanties betaalt u niet. Inschrijven kan via www.tommytomato.nl/inschrijven, voor de gewone prijs van €3 voor de onderbouw (t/m groep 5) of de grotere portie voor de bovenbouw van €3,50 per lunch.

Wilt u graag zelf kiezen wat u betaalt?

Dat mag! Vink dan tijdens het inschrijven aan dat u zelf het bedrag wil kiezen. U bepaalt wat u wilt betalen en Stichting TommyTomato legt het verschil bij. U hoeft GEEN reden op te geven, geen inkomsten te bespreken en geen gegevens te delen. Dit gaat discreet en in vertrouwen tussen u en de stichting. Uw kind en onze school zijn hier NIET van op de hoogte. Zo biedt TommyTomato alle kinderen de kans om mee te doen.

‘Werken bij Samen Een geeft mij energie, omdat …

het lukt kinderen met plezier naar school te laten komen. Ook weten de kinderen aan welke leerdoelen ze werken en voelen ze zich verantwoordelijk zichzelf dat eigen te maken.

Evelyn
Groep 7